De eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dominique Maat - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dominique Maat - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Dominique

10 September 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vrijdag 2 september ben ik vertrokken voor mijn stage van 20 weken die ik in Nieuw-Zeeland ga uitvoeren. Ik zit onderhand al bijna een week in Auckland, Nieuw-Zeeland. De tijd vliegt nu al en ik vind het echt super hier! Alle roommates van het studentenhuis zijn inmiddels ingetrokken (vandaag de laatste). De eerste paar dagen zat ik alleen met een jongen uit Nederland en een jongen uit duitsland. Nu zijn er nog 2 meiden uit NL bijgekomen. Super gezellig. Al had ik niet verwacht met allemaal Nederlanders in het huis zou zitten (er zijn hier best veel Nederlanders die hier studeren/stage lopen).

Dinsdag was mijn eerste stagedag. Ik heb een aantal collega's ontmoet en ze zijn super! Iedereen in NZ is zo relaxed. Ik loop stage bij Total Sport. Een organisatie die sportevenementen organiseerd (running and mountainbiking). Dus m'n collega's zijn ook nog into sport en dat maakt het nog beter. Volgende week gaan we 3 dagen naar Tauranga met het team voor teambuilding ofzoiets. Heb er nu al zin in.

Voor vrijdagavokd was m'n roomie uitgenodigd voor een feestje in een van de studentenwoningen hier in Lucas Creek (naam van waar ik woon). Dit was m'n eerste echte studentenhuisfeestje. Ik ging samen met m'n roommates, Denis en Mark. Er was veel sterke drank, beerpong en genoeg mensen. Het was heel gezellig en heb nog meer leuke mensen ontmoet (gelukkig niet alleen maar Nederlanders). Mensen waren heftig dronken. Zo dronken dat een aantal flessen over de vloer gingen en toen iemand steeds uitgleed en uiteindelijk door de muur heen ging. Nu zit er dus een gat in de muur.

Vandaag, na like 3 of 4 uurtje geslapen te hebben (het feestje was redelijk laat geworden) stond ik op. Want we zouden samen wat gaan doen. Een van m'n roommates heeft een auto (superchill). We gingen naar Rangitoto island, een van de vele vulkanen in NZ. En oh my gosh, wat was het mooi. De enige manier om er te komen is met de ferry. Er zijn dus geen wegen op het eiland en het uitzicht was gewoonweg amazing!

Morgen heb ik het eerste evenement van stage waar ik ga werken. Dus moet al vroeg op, dus ik ga maar eens naar bed. Ik heb heel erg zin in de komende weken en ben benieuwd wat NZ allemaal te bieden heeft.

Redelijk lang verhaal (type het op m'n telefoon, dus waarschijnlijk valt het wel mee met hoe lang het is), dit was in het kort mijn eerste week. Maar nu is het echt tijd om te slapen.

Goodnight en tot snel!

Cheers,
Do

  • 10 September 2016 - 11:34

    Bassu:

    Nu al leuk om te lezen!

  • 10 September 2016 - 12:09

    Christa Maat:

    He te gek dat het zo leuk hoop dat de rest van de weken net zo leuk en gezellig gaan als de eerste veel plezier en tot gauw. hvj xxxxx

  • 11 September 2016 - 07:31

    Jolanda Maat:

    Het is een mooi verslag van je eerste week, en heel plezierig om te lezen. Gelukkig dat het je goed gaat daar en dat je in die korte tijd al zoveel vrienden hebt leren kennen.

    Buiten de stage lees ik dat je genoeg tijd hebt om andere leuke dingen te doen en een hoop van het land zult zien.

    Wat vol verwachting op het volgende verslag. Heel veel succes en plezier en geniet ervan schat het is je gegund.

    Dit is een ervaring die je misschien nooit meer over doet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5433

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 26 Januari 2016

My first journey

Landen bezocht: